سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

منظور از ERP چیست ؟

بنام خدا 

منظور از ERP چیست ؟ 

 

سیستم مدیریت منابع بنگاه است . و این سیستم یک بسته نرم افزاری تجاری است که هدف آن یکپارچگی اطلاعات و جریان اطلاعات بین تمام بخش های سازمان از جمله مالی - حسابداری - منابع انسانی - زنجیره عرضه و مدیریت مشتریان است .این سیستم با بهبود کیفیت اطلاعات در سطح کل سازمان بستر مناسب تری برای تصمیم گیری مدیریت فراهم می کند .لیکن پیاده سازی این سیستم نیازمند سرمایه گذاری کلانی است و بازده آن نیز مستلزم گذشت زمانی بین یک تا سه سال است . 

 

سیستم مدیریت منابع بنگاه یک فکر - فن آوری وسیستم برای مدیریت با کارآیی بالا روی منابع مختلف در کل سازمان است .این نوع مدیریت از طریق یکپارچه کردن فعالیت ها در جهت بالا بردن کارآیی و بهره وری سازمان و افزایش رضایت مشتری انجام می گیرد . 

سیستم مدیریت منابع بنگاه تمام مراحل عملیاتی فرآیند را در سازمان نمایش می دهد .  

 

یک سفارش پس از دریافت به بخش طراحی و سپس تولید هدایت می گردد. پس از آن به بخش انبار و نهایتا به ارسال کالا منجر می شود .این مراحل تا صدور صورتحساب و محاسبات درآمد در ارتباط با آن سفارش در سیستم مدیریت منابع بنگاه ثبت و در اختیار تمام بخشهای مربوط در شرکت قرار می گیرد . به همین دلیل سیستم مدیریت منابع بنگاه را یک نرم افزار ( BACK- OFFICE ) می نامند .زیرا که تنها با ارتباطات و واحدهای داخلی سازمان کار دارد و به ارتباطات بیرونی سازمان (FRONT-OFFICE) مربوط نمی شود . 

 

امیدوارم تعریف فوق مفید به فایده باشد - ارادتمند - علی صابری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد