سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

6 نکته برای شروع یک کسب و کار با دانش کم صنعتی و فوت و فن آن

6 نکته برای شروع یک کسب و کار با دانش کم صنعتی و فوت و فن آن

تیموتی اریکسون به راحتی می تواند کل دانش خود و شریکش را قبل از راه اندازی شرکت اجاره دوچرخه درباره آن برای شما بیان کند آنها دو سال پیش این کار را شروع کردند و اطلاعات زیادی در این باره نداشتند.

اریکسون مدیر ارشد و بنیان گذار شرکت CityRyde می گوید: ما از هیچ شروع کردیم او ادامه می دهد ما دو سال اول کار را صرف این کردیم تا در صنعتی که برای ما جدید بود خبره شویم

اریکسون که قبل از پایه گذاری شرکت CityRyde در فناوری اطلاعات و کسب و کار تجربیاتی داشت، یکی از هزاران کارآفرینانی است که یک کسب و کار را با دانش تخصصی ضعیف و دانش کارافرینی بالا یا دانش کارآفرینی ضعیف و دانش تخصصی بالا راه اندازی نموده است.

متخصصین امر می گویند هر دو گروه می توانند موفق باشند به شرطی که نکات زیر را رعایت کنند.

1- خود را به نیاز بازار متعهد نمایید نه به یک تخیل بی پایه و اساس

درک پدرسون درباره نرم افزاری که رکورد فروش را شکست می گوید این نرم افزار به درخواست مادر شریکش که متخصص آسیب شناسی است برای حل مشکلی حرفه ای ساخته شد. پدرسون ادامه می دهد تمرکز بر روی یک مشکل خاص سبب شد که کمپانی به موفقیت دست یابد.

مارک لاچیاوو رئیس اجرایی مرکز کارآفرینی دانشگاه درکسل می گوید: دانش بالای تخصصی و دانش ضعیف مدیریت یک مانع بزرگ برای موفقیت یک کسب و کار است.

متخصصین اغلب آنقدر به محصول تولیدی خود علاقه مند می شوند که نسبت به ضعف های کالا و بهینه سازی های لازم کور می شوند و به اندازه کافی برای انجام اصلاحات انعطاف پذیر نیستند تا بتوانند نیاز بازار را تامین کنند. لاچیاوو می گوید: این افراد باید باوری قوی داشته باشند که همیشه مشکلی وجود دارد که باید رفع شود و برای ارائه راه حل مناسب باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشند.

2- صنعت خود را با درایت انتخاب نمایید.

لاچیاوو می گوید: کارآفرینان نباید فقط به هزینه ها توجه نمایند بلکه باید به دیگر موانع ورود خود به کسب وکار جدید هم توجه کنند و کسب و کار مناسب را انتخاب نمایند.

به عنوان مثال کسانیکه دانش و تجربه کافی در کسب و کار ندارند ممکن است بخواهند در فضایی دور از دردسر های قوانین، استخدام نیروی کار و مشکلات اداری دیگر کسب و کار خود را اداره نمایند.

نمونه چنین کسب و کاری web2 است (نسل دوم وب سایت های اینترنتی که محیطی پویا و دوطرفه برای کاربر ایجاد می نمایند.) و احتیاج به دانش و تجربه بالای کسب و کار ندارد. بازار یابی مجازی در اجتماعات اینترنتی مانند توییتر از زحمات فراوان بازاریابی در دنیای واقعی می کاهد، و قالب آنلاین آن از فضاهای اداری و تجهیزات و نفرات زیاد برای پیشبرد اهداف می کاهد. و این همان فضایی است که به کمک آن بسیاری از کشور های نه چندان پیشرو در زمینه اقتصاد مشکل بیکاری را در مملکت خود حل کرده اند.

3- اعتبار خود را از خیابان ها جمع کنید.

به گفته لاچیاوو حتی وقتی که او در صنعت نرم افزار و فناوری های مربوطه یک حرفه ای شده بود و از کمپانی IBM جدا شده بود تا کسب وکار خود را در زمینه سیستم های صوتی و تصویری راه بیندازد " هیچ اعتباری نداشت"

"من در این صنعت جا نیفتاده بودم و این چیزی بود که من واقعا به آن نیاز داشتم." او اضافه می کند: "اگر هیچ کس در این صنعت نمی دانست که من که هستم و قبلا در زمینه کامپیوتر فعالیت می کردم و امروز آن کار را رها کرده ام تا کسب و کار جدیدی راه بیندازم هیچ کدام بر اعتبار من نمی افزود."

برای این منظور او شروع به فعالیت در بازار خرده فروشی کرد تا اطالاعات بیشتری در زمینه ریزه کاری ها و ظرافت های آن بدست بیاورد. و در عین حال ارتباطات خود را با فروشندگان، کل فروش ها، خرده فروش ها و شرکت های فعال در این زمینه گسترش دهد. او همه این کار ها را قبل از رسیدن به هدف بزرگ انجام داد.

اریکسون هم به طور مشابه به مدت دو سال وقت خود را صرف آموختن از شرکت های کرایه دوچرخه در سراسر جهان کرد تا بدین وسیله بهترین تمرین را برای گام نهادن در صنعتی جدید انجام داده باشد او در عین حال که برای راه اندازی شرکت جدید کار های لازم را انجام می داد اطلاعات و گزارش های شرکت های رقیب را جمع آوری می کرد.

اریکسون می گوید: قبل از اینکه CityRyde را راه بیندازیم در مورد این صنعت دانش بسیار کمی داشتیم. بنابراین بیرون رفتیم و اطلاعات را مستقیماً از فروشندگان بدست آوردیم تا بفهمیم برای موفقیت در این بازار رو به رشد به چه نیاز داریم.

4- به منابع رایگان بیشتر توجه کنید

پدرسن می گوید او صد ها ساعت وقت صرف مطالعه دست نوشته های در دسترس در زمینه صنعت خود کرده بود و بیش از صدها ساعت وقت صرف جستجو در اینترنت و مطالعه مطالب و ارتباط با دیگر کارآفرین ها کرده.

امروزه اجتماعات اینترنتی بسیار رشد کرده است و با کمترین هزینه می توانید در اینترنت دوستانی پیدا کنید که دارای تجربه قبلی در زمینه کار آینده شما هستند در تالار های گفتمان به بسیاری از پرسش های شما قبلاً پاسخ داده شده است.

اریکسون هم می گوید در اینترنت افراد زیادی هستند که بدون چشم داشتی تجربیات خود را به شما منتقل می کنند آنها از اینکه کسی رویای آنها را بدزدد آنرا تا آخر عمر در سینه حبس نمی کنند. من نصایح با ارزشی در این شبکه های اجتماعی یافتم و البته به آنها هم عمل کردم.

لاچیاوو هم می گوید دانشگاه ها هم می توانند منابع با ارزشی برای کارآفرینان تازه کار باشند. می توانید با هزینه کمی در سمینار ها شرکت کنید و از کمک دانشجویان و اساتید ممتاز بهره مند شوید.

5- بدانید چه موقع به کمک خارجی نیاز دارید.

اوایل سال 2009 وقتی که ایوان سولیدا شرکت سرولوم را برای فروش آینه های دیجیتال دوچرخه بنیان نهاد برای اینکه از کاغذ بازی های اداری خلاص شود و بتواند پول بیشتری برای اجرای برنامه کاری خود پس انداز کند از منابع اینترنتی استفاده کرد.

سولیدا می گوید او هیچ هزینه ای برای استفاده از توان افراد متخصص پرداخت نکرد و فقط مبلغ کمی برای فروش آنلاین خرج کرد. سرولوم اکنون شرکت موفقی است ولی سرمایه گذاری زیادی هم می کند. او می گوید همان پولی هم که خرج کردم همه را هدر دادم.

سولیدا می گوید: من می دانم که این چیزی نیست که کارآفرین ها می خواهند بشنوند ولی بیشتر آنها بودجه کافی برای شروع کار ندارند به همین دلیل گاه بسیار سخت خرج می کنند و همین کار باعث شد که در نهایت هم پول و هم وقت خود را تلف کنم.

6- تجارب و مهارت های خود را استفاده کنید.

لاچیاوو می گوید کارآفرینان هنگامی که در صنعتی ناشناخته گام می گذارند، مهمترین ابزارشان دانشی است که از تجربیات و حرفه قبلی بدست آورده اند. و همینطور نحوه بکار گیری آن بسیار مهم است.

او ادامه می دهد به عنوان مثال ورنون هیل زمانیکه بانک کامرس را افتتاح کرد نمی خواست قبول کند که بانکش در ساعاتی که مردم هنوز در خیابان ها هستند بسته باشد. بنابراین کاری کرد که این بانک زود تر از همه بانک ها شروع به کار می کرد و دیر تر از همه آنها آنرا تعطیل می کرد. لاچیاوو می گوید چون هیل قبلاً در کار فروشندگی بوده و رفتار مشتریان را می دانسته آنرا برای دنیای بانکداری ترجمه کرده است. بیشتر تجارب کسب و کار در صنایع مختلف کاربرد دارند.

اریکسون می گوید وقتی که آنها می خواستند CityRyde را توسعه دهند از تجارب و دانش کسب و کار قبلی خود استفاده کردند تا دو نرم افزار برای اجاره دوچرخه تهیه کنند.

روز های اول به نظر می رسید که تجارب ما قابل انتقال به این صنعت نیست. اما وقتی که واقعا در مسیر عمل قرار گرفتیم به شکافی برخورد کردیم که گویا فقط دانش و تجربه ما می توانست آنرا پر کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد