سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

۱۸ نکته برای افزایش اعتبار وب سایت شما

۱۸ نکته برای افزایش اعتبار وب سایت شما

اگر تمایل دارید که وب سایت تان یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت در تجارت اینترنتی باشد ۱۸ نکته را در وب سایت خود رعایت کنید

به گزارش تبریز بیدار به نقل ازا فکارنیوز: اگر قصد شروع تجارت جدیدی را در اینترنت دارید و صاحب وب سایت هستید، وب سایت شما یکی از بهترین ابزار جهت معرفی و فروش محصولات و خدمات خود به حساب می آید فراموش نکنید که اگر وب سایت شما اعتبار کمی داشته باشد یا به صورت یک سایت حرفه ای به نظر نرسد، شانس شما برای موفقیت بسیار کم خواهد بود. اگر تمایل دارید که وب سایت تان یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت در تجارت اینترنتی باشد ۱۸ نکته را در وب سایت خود رعایت کنید:

نکته کلیدی اول:

اگر بهترین ایده و بهترین وب سایت را داشته باشید ولی در نتایج اول موتورهای جست و جو نباشید یعنی هیچ گاه قابل دسترس نیستید. سعی کنید وقت زیادی را صرف کلمات کلیدی وب سایت خود کنید. از خود این سوال را داشته باشید که کاربران اینترنتی برای نیازهای خود در اینترنت چه کلماتی را جستجو می کنند؟ کلمات کلیدی و نیازهای کاربران اینترنتی را در وب سایت خود پیدا و سعی کنید در نتایج اول موتورهای جست و جو باشید.

نکته کلیدی دوم:

وب سایت شما در هر موضوعی که باشد قسمت خبرنامه را فعال کنید، خبرنامه یکی از مهمترین بخش ها برای یک وب سایت است زیرا با راه اندازی خبرنامه نه تنها لیستی از علاقه مندان با موضوع وب سایت تان را جمع آوری کرده اید بلکه به بازدیدکننده وب سایت خود این حس را انتقال داده اید که برای ادامه کار حرف های بسیاری دارید که کاربران می توانند با عضویت در خبرنامه سایت از همه آنها مطلع شوند.

نکته کلیدی سوم:

یکی دیگر و مهمترین بخش ها در وب سایت، صفحه (درباره ما) و صفحه (تماس با ما) است. برای اعتمادسازی بیشتر بازدیدکننده وب سایت، صفحه درباره ما و تماس با ما را کامل کنید، سعی کنید اهداف و چشم اندازهای خود و همچنین سوابق و گواهینامه های خود را در این صفحه ذکر کنید. در صفحه تماس با ما فقط به آدرس ایمیل بسنده نکنید زیرا برای اعتمادسازی و افزایش اعتبار، آدرس فیزیکی به همراه نقشه یا کروکی خود را به صورت کامل درج کنید.

نکته کلیدی چهارم:

برای افزایش ترافیک وب سایت خود چه برنامه ای دارید؟ بهترین روش ها از جمله موتورهای جست و جو، ارسال ایمیل گروهی به صورت مهندسی شده، معرفی سایت خود در دایرکتوری ها، درج آگهی متنی و بنر در سایت های تبلیغاتی، تبادل لینک با سایت های مشابه است.

برای شروع و برنامه ریزی در این روشها بهتر است با افراد متخصص یا کسانی که قبلا تجربه چنین کارهایی را داشته اند مشورت کنید. متن آگهی بسیار مهم است زیرا این روزها مردم و کاربران اینترنتی هیچ توجهی به تبلیغات ندارند و فقط چیزهایی برای شان مهم و جالب است که به آنها علاقه یا نیاز داشته باشند.

نکته کلیدی پنجم:

یکی از نکته های کلیدی ومهم برای افزایش اعتبار در یک وب سایت «محتوا» است. شاید جمله content is king (محتوا پادشاه است) را شنیده باشید، بسیاری از کارشناسان امروزه به این موضوع معتقدند که امروزه تنها طراحی گرافیک وب سایت مهم نیست زیرا مهمتر از آن محتوای یک وب است. پیشنهاد می کنم که هم اکنون به وب سایت خودسری بزنید و محتوای سایت خود را بخوانید و آن را بازبینی کنید.

نکته کلیدی ششم:

پایداری میزبانی وب سایت (Hosting) یکی دیگر از نکات کلیدی است، فرض کنید شما بهترین وب سایت دنیا را داشته باشید ولی سرعت سرور وب سایت شما پایین باشد یا پایداری آن ضعیف یا به اصطلاح تکرار Down شدن آن زیاد باشد، با این مشکل نه تنها نارضایتی مشتریان شما بیشتر می شود بلکه یکی از خواسته موتورهای جست و جو برای افزایش رتبه سایت پایداری مداوم وب سایت شما از لحاظ سرور است. پیشنهاد می شود که میزبانی وب سایت خود را تنها به شرکت هایی ارجاع دهید که Uptime سرور را بیش از ۹۹ درصد تضمین می کنند.

نکته کلیدی هفتم:

در وب سایت خود لیست مشتریان خود و لیست پروژه های انجام شده را به صورت کامل درج کنید. بسیار مهم است که کاربر و بازدیدکننده وب سایت شما لیست مشتریان شما را مشاهده کند. پیشنهاد می کنم که در کنار لیست مشتریان خود لوگو یا آرم شرکت ها را نیز درج کنید. با انجام چنین کاری علاوه بر افزایش اعتبار و اعتمادسازی می توانید حس خوبی را به مشتریان خود القا کنید.

نکته کلیدی هشتم:

همیشه رفتار بازدیدکننده وب سایت خود را رصد کنید. بسیار مهم است که مدیر یک وب سایت با ابزارهای مهم اینترنتی برای سایت خود آشنا باشد. یکی از بهترین ابزار برای مدیران وب سایت ها خدمات گوگل است. برای استفاده از این سرویس به آدرس www.Google.com/webmasters مراجعه و نام کاربری و رمز عبور حساب گوگل خود را وارد کنید. لازم به ذکر است که برای شروع این کار باید نام وب سایت خود را معرفی کرده تا از سمت گوگل تایید شود. یکی دیگر از ابزارهای مهم جهت تحلیل رفتار بازدیدکننده و مشاهده آمار بازدیدکننده سرویس Google analytics است.

نکته کلیدی نهم:

برای افزایش فروش در وب سایت خود قسمتی را با این موضوع اختصاص دهید «چرا ما؟» یا «چرا ما را انتخاب می کنید؟» یا «مزایای رقابتی ما» با استفاده از این کلمات در وب سایت خود به کاربران خود مزایای رقابتی محصول یا خدمات را شرح داده اید. خیلی صریح و خودمانی دلیل خرید از شما را بنویسید، به آنها توضیح دهید که چرا آنها باید از شما خریداری کنند و مزایای شما نسبت به دیگران چیست. سعی کنید که به صورت خلاصه شده و در چند جمله باشد.

نکته کلیدی دهم:

یکی از نکاتی که بسیاری از مدیران وب سایت ها و به خصوص ایران به آن توجهی ندارند، مطابقت گرافیک وب سایت با تمامی مرورگرهاست. بسیار مهم است که نمایمش گرافیک و قالب وب سایت شما یا Google chrome، internet explorer ، Firefox و Opra و دیگر مرورگرها یکی باشد. در صورت عدم تطابق، همین حالا با طراح وب سایت خود تماس بگیرید تا در اولین فرصت این مشکل را برای شما حل کند.

نکته کلیدی یازدهم:

سعی کنید همیشه محتوای وب سایت شما Orginal باشد. این موضوع برای موتورهای جست و جو و به خصوص برای گوگل از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا موتورهای جست و جو به وب سایت هایی که محتوای آنها قبلا در وب سایت های دیگر استفاده یا کپی برداری شده باشد رتبه نخواهد داد. برای اینکه از وضعیت وب سایت خود بیشتر مطلع شوید به وب سایت http://www.copyscape.com مراجعه کنید. خوشبختانه این وب سایت از محتوای فارسی نیز پشتیبانی می کند.

نکته کلیدی دوازدهم:

آیا وب سایت شما صفحات شکسته دارد؟ صفحات شکسته همان صفحاتی هستند که وجود ندارند. وقتی روی یک لینک کلیک می کنید وآن صفحه وجود نداشته باشد با پیام ۴۰۴ مواجه می شوید.

در صورتی که وب سایت شما صفحات شکسته داشته باشد علاوه بر کاهش اعتبار سایت و نارضایتی بازدیدکننده، از دید موتورهای جست و جو یک نمره منفی کسب کرده اید. برای چک کردن آن لاین این مشکل به وب سایت http://www.brokenlinkcheck.com/broken-links.php مراجعه کنید و پس از مشاهده چنین صفحاتی همین حالا این مشکلات را رفع کنید.

نکته کلیدی سیزدهم:

آیا وب سایت شما امکان جست و جو در سایت را دارد؟ بسیاری از وب سایت های دارای بیش از ده ها صفحه، امکان جست و جو در وب را ندارد. در صورتی که وب سایت شما هنوز این امکان را ندارد همین حالا برای وب سایت خود امکان جست و جو را اضافه کنید.

نکته کلیدی چهاردهم:

یکی دیگر از نکات مهم در کاهش اعتبار وب سایت، عدم دقت در نگارش و غلط املایی در محتوا است. پیشنهاد می کنم کحه محتوای وب سایت خود را دوباره مرور کنید. سرویس های آن لاین بسیاری وجود دارند که به صورت خودکار غلط نگارش و املایی محتوا را در وب سایت شما پیدا می کنند. البته این سرویس ها برای فارسی زبانان وجود ندارد. در صورتی که محتوای وب سایت شما انگلیسی است می توانید از این سرویس به صورت رایگان استفاده کنید. http://www.jspelll.com/public-spell-checker.html

نکته کلیدی پانزدهم:

شاید کلمه «نقشه سایت» را در بسیاری از وب سایت ها دیده باشید. آیا وب سایت شما نقشه سایت دارد؟ اگر این امکان در وب سایت شما وجود ندارد توصیه می کنم تا دیر نشده همین حالا به فکر ایجاد نقشه سایت در وب سایت خود باشید، نقشه سایت یکی از بهتررین روش ها برای اسپایدر یا روبات های موتور جست و جو جهت تشخیص تعداد صفحات و همچنین لینک های تو در تو است.

در حال حاضر بسیاری از CMS های دنیا امکان ایجاد نقشه سایت به صورت خودکار را دارد ولی اگر تاکنون وب سایت شما از این امکان محروم بوده است می توانید به این وب سایت بروید و برای وب سایت خود نقشه سایت را ایجاد کنید. http://www.xml-sitemaps.com

نکته کلیدی شانزدهم:

توصیه می کنم برای افزایش اعتبار و همچنین ایجاد ترافیک بیشتر وب سایت خود از همین امروز شروع به نوشتن و ارائه مقاله در زمینه تخصصی خود کنید. بهترین راه برای رسیدن به اعتبار، نوشتن مقاله در وب سایت خود است، اصلا از کپی برداری از مقالات وب سایت های دیگران حتی با ذکر منبع خودداری کنید و اگر فرصتی برای نوشتن مطلب و مقاله ندارید مسوولیت این کار را به دیگران انتقال دهید.

نکته کلیدی هفدهم:

جهت افزایش فروش خود سعی کنید در وب سایت خود از جشنواره های مختلف فروش استفاده کنید. جایزه و هدیه می تواند انگیزه خرید از وب سایت شما را چند برابر کند.

نکته هجدهم:

در وب سایت خود قسمتی را با عنوان «فرم استخدام» تعبیه کنید، شاید شما نیاز به نیروی جدید نداشته باشید ولی درج گزینه استخدام علاوه بر اینکه اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهد می تواند برای آینده شما جهت جمع آوری بانک اطلاعات متخصصان کمک کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد