سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

قیمت جدید سیمکارتهای همراه اول و رکود بازار

بازار خریدار ندارد؛ جدیدترین قیمت سیم‌کارت

قیمت سیم کارت‌های تلفن همراه به گفته فعالان بازار این روزها تا حدی کاهش یافته و در کل شرایط به گونه‌ای شده که تعداد فروشندگان بازار نسبت به خریداران آن بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حال حاضر سیم کارتهای کد یک دائمی همراه اول به قیمت یک میلیون و 700 الی یک میلیون و 800 هزار تومان خریداری شده و با قیمتی حدود دو میلیون تومان به فروش می‌رسند.

سیم کارت‌های کد 2 نیز با قیمتی حدود 800 هزار تومان خریداری و حدود یک میلیون تومان به فروش می رسند. در ارتباط با سیم کارت‌های کد 3 این روزها خرید بازار حدود 650 هزار تومان و فروش آن حدود 700 تا 750 هزار تومان است.

کد 4 نیز با قیمت 500 هزار تومان خریداری شده و حدود 600 هزار تومان به فروش می‌رسد. برای سیمکارت کدهای 5 و 6 نیز چنانچه شما قصد فروش داشته باشید با قیمتی حدود 400 هزار تومان مواجه خواهید شد و اگر قصد خرید هم داشته باشید باید بسته به رند بودن شماره مد نظر قیمتی بالغ بر 450 هزار تومان بپردازید.

سیم کارت‌های کد 7 کار کرده نیز حدود 270 هزار تومان خریداری شده و با قیمتی نزدیک به 300 هزار تومان به فروش می‌رسند.

کد 8 هم در صورتی که کارکرده باشد با قیمتی حدود 200 هزار تومان خریداری شده و حدود 250 هزار تومان به فروش می‌رسد که البته در صورت صفر بودن این رقم‌ها به ترتیب به 240 و 300 هزار تومان می رسد.

بنا بر اعلام فعالان بازار مدتی است که سیم کارت کد 7 صفر کمیاب شده و اگر چنین سیم کارتی در بازار وجود داشته باشد، قیمت خرید آن حدود 350 هزار تومان و فروش آن حدود 400 تا 420 هزار تومان خواهد بود.

همچنین بنا بر اعلام فعالان بازار مدتی است قیمت سیم کارت سیر نزولی داشته و نکته مهمتر بازار این است که تقاضا برای خرید سیم کارت بسیار کاهش یافته است به طوری که تعداد فروشندگان سیم‌کارت به مراتب بیش از خریداران آن است که براساس نظریات اقتصادی هر گاه عرضه بالا و تقاضا پایین باشد قاعدتا قیمت‌ها کاهش پیدا خواهند کرد.

نکته دیگر آن که پس از ابلاغ مصوبه رگولاتوری مبنی بر پایین آمدن قیمت سیم‌کارت تا سقف 156 هزار تومان گفته می‌شود که نوعی رکود در بازار ایجاد شده و همه منتظر کاهش قیمت سیم کارت هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد