سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

چگونه استرس را ریشه کن کنیم

موارد جالب برای ریشه کن کردن استرس

index.jpg123
می توان با استرس با بکارگیری برخی روش های مفید مبارزه کرد و از بروز آن در بدن پیشگیری نمود موثرترین و پرفایده ترین راهها را در این زمینه برایتان شرح داده ایم با ما همراه باشید

استرس دلیل اصلی نگرانی در سال‌های اخیر به شمار می‌رود؛ بنابراین مقابله با آن به‌ویژه برای مدیران کسب‌وکارها لازم و ضروری است. در ادامه نقش تمرکز در مبارزه با استرس توضیح داده شده است.

FOFBOC

روی صندلی بنشینید و چشمان‌تان را ببندید. هدف از انجام این کار تمرکز روی زمان حال است. بیشتر ما، به‌ندرت در زمان حال زندگی می‌کنیم. همه وقت‌مان صرف تفکر و برنامه ریزی برای آینده می‌شود. در نتیجه، حرکت FOFBOC اولین گام به سوی دستیابی به تمرکز حواس به حساب می‌آید. برای انجام این حرکت فقط باید روی پاها و بدن خود روی صندلی تمرکز کنید. اغلب اوقات این کار امری مفید برای تمرکز روی تنفس برای مدتی کوتاه به شمار می‌رود. با تنفس از راه بینی به عبور هوا از بینی و نای دقت کنید ونفس عمیق بکشید. هنگام انجام عمل بازدم از راه دهان به احساس ناشی از خروج نفس از بدن خود فکرکنید. از قرار گرفتن پا‌های خود روی زمین آگاه باشید. این اتفاق می‌تواند چه با کفش و چه پا برهنه رخ بدهد. با وجود اهمیت فراوان ایجاد شرایط لازم برای اطلاع از این احساس، اما به سفت یا نرم بودن زمین، امکان باز کردن انگشتان، تنگ بودن کفش یا گرم بودن پاها نیز باید توجه کرد. سپس به راحت نشستن روی صندلی بیندیشید.

خوردن

روش دوم مقابله با استرس غذا خوردن به شیوه‌ای آگاهانه است. ابتدا فکر کنید که تا کنون چند بار بعداز خوردن یک میان وعده متوجه شده‌اید که چیزی از غذا خوردن نفهمیده‌اید. این اتفاق به‌طور کلی زمانی رخ می‌دهد که شما حین کار غذا می‌خورید. این تمرین، البته نیاز به مقداری غذا خواهد داشت. برای مثال، گیلاس، انگور یا آجیل. پس از چند بار تنفس کوتاه آن ماده غذایی را در دست بگیرید. قبل از گذاشتن آن در دهان خود، به رنگ و شکل ماده غذایی فوق توجه کنید. با در دست گرفتن آن، بافت، وزن و ماهیت این ماده غذایی را درک کنید. سعی کنید در حد امکان حواس مهم درگیر در خوردن را به کار گیرید. بعد از یک دقیقه، تکه‌ای از آن را گاز بزنید یا ماده غذایی فوق را در دهان‌تان بگذارید. ارتباط با حواستان را حفظ کنید. با استفاده از زبان خود، بافت، طعم و شوری آن را حس کنید. سپس با گاز زدن آن بار دیگر روی احساسات تمرکز کنید. حین جویدن و سپس بلعیدن غذا نیز در صدد درک این احساس باشید.

قدم زدن

تا این لحظه متوجه شده‌اید که تمرکز حواس کاملا حول و حوش زندگی در زمان حال می‌چرخد. من عاشق پیاده‌روی، دویدن یا دوچرخه سواری هستم اما معمولا‌ به تفکر درباره ایده‌ها، رویداد‌ها و برنامه‌های خود می‌پردازم.

هم اکنون در راه کسب این تجربه با کشیدن چند نفس عمیق به تمرکز دست‌یابید و سپس شروع به زندگی در زمان حال کنید. با تمرکز روی حواس خود به گردش هوا روی چهره‌تان توجه کنید. آیا این هوا سرد است؟ آیا شما می‌توانید گرمای خورشید را احساس کنید؟ چه صدا‌هایی را می‌توانید بشنوید؟ آیا زمین زیر پای شما نرم است؟ ذهن شما می‌خواهد از این موضوع دور شود اما هر بار آن را به زمان حال برگردانید.

نقاشی کشیدن

شاید این تمرین کمتر از بقیه طبیعی باشد اما کار با تعداد زیادی از بچه‌های مشکل‌دار به من نشان داد که نقاشی واقعاً روی خلق و خوی افراد تاثیر می‌گذارد. این کار بسیار تسکین‌دهنده است و نقاشی کشیدن به فرد آرامش و قدرت بیشتر برای صحبت کردن درباره یک موضوع خاص را می‌بخشد. خوشبختانه در حال حاضر کتاب‌های نقاشی با هدف ایجاد تمرکز در افراد در بازار وجود دارد اما «تصویر» کم اهمیت‌تر از فرآیند است. ایده انجام این کار فراموش کردن دیگر چیز‌ها و با این وجود، توجه کردن به آنهاست. روی قلم، کاغذ، رنگ و الگو‌هایی تمرکز کنید که مجسم می‌شوند.

منبع: Enterpreneur

روزنامه فرصت امروز

تاریخ ارسال: جمعه 24 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 02:10 ق.ظ | نویسنده: علی | چاپ مطلب 0 نظر
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo