افزایش حقوق سال ۹۷ : با توجه به بررسی های صورت گرفته توسط هیت دولت و در نظر گرفتن میزان تورم و شرایط اقتصادی جامعه و همچنین شرایط تولید و اشتغال زایی و عوامل دیگر میزان افزایش حقوق ها در سال ۱۳۹۷ از ده تا هجده درصد متغیر خواهد بود اما این میزان جزییاتی متفاوتی در مشاغل مختلف خواهد داشت .

سخنگوی دولت در این خصوص اظهار داشته است که همیشه استراتژی دولت در تعیین میزان دریافتی ها نرخ تورم بوده و البته همیشه  این درصد را بالاتر از نرخ تورم در نظر گرفته اند و در سال آینده هم به همین شکل خواهد بود و قطعا میزان افزایش دستمزد بیشتر از نرخ تورم در نظر گرفته خواهد شد.

افزایش حقوق کارمندان دولتی در سال ۱۳۹۷ چقدر خواهد بود ؟

با توجه به مصوبه دولت در این خصوص و در نظر گرفتن نرخ تورم و افزایش قیمتها در کالاهای اساسی خانوارها تصمیم دولت برای افزایش حق الزحمه کارمندان خود ۱۰ درصد در سال آینده بوده است که البته با توجه به اینکه نرخ تورم زیر ده درصد خواهد بود این میزان افزایش از نرخ تورم بالاتر بوده و نظر دولت را تامین می کند .

میزان عیدی کارمندان دولت در سال ۱۳۹۷ چقدر خواهد بود ؟

عیدی و سنوات خدمت کارمندان دولت هم با توجه به شرایط اقتصادی و نرخ کالاهای اساسی در سال ۱۳۹۷ تعیین خواهد شد و دولت قطعا در این خصوص رفاه و نیازهای کارمندان خود را در نظر خواهد گرفت در مورد میزان عیدی کارمندان دولت درسال آینده هنوز تصمیم قطعی و مشخصی گرفته نشده و قطعا این میزان از سال ۱۳۹۶ بیشتر خواهد میشود.

افزایش حقوق سال 97 برای کارمندان دولت و میزان عیدی

( افزایش حقوق سال ۹۷ )

حقوق بازنشستگان در سال ۱۳۹۷ چقدر افزایش خواهد یافت ؟

افزایش درامد و دریافتی بازنشستگان لشکری و کشوری در سال آینده مانند کارمندان دولت تا سقف ۱۰ درصد بوده و البته این مقدار بیش از نرخ تورم و قیمت کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است و همچنین مبالغی هم برای یکسان سازی درامدی این افراد و ترمیم شکاف اقتصادی بین انها در نظرگرفته شده است که در سال اینده به آنها پرداخت می گردد .

میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 1397

( افزایش حقوق سال ۹۷ )

جزییات افزایش حقوق سال ۹۷ کارمندان دولت

میزان افزایش حقوق برای دریافتی های بین ۱۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان چقدر است ؟

کارمندانی که در سال ۱۳۹۶ درآمدی بین ۱۵۰۰ تا دو میلیون تومان دریافت می کرده اند در سال آینده افزایش حق الزحمه و حقوق آنها ۱۸ درصد خواهد بود که این مبلغ بین ۲۷۰۰۰۰ تومان تا ۳۶۰۰۰۰ تومان متغییر است . یعنی افرادی که حق الزحمه آنها یک میلیون و پانصد هزار تومان بوده تا دویست هفتاده هزار تومان و اشخاصی که دریافتی آنها دو میلیون تومان در سال ۹۶ بوده است ۳۶۰ هزار تومان افزایش دستمزد و حقوق خواهند داشت .

دریافتی های بین ۲ تا ۲۵۰۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۷ چقدر افزایش حقوق دارند ؟

کارمندان دولتی که در سال قبل تا دو میلیون و پانصد هزار تومان حق العمل دریافت می کرده اند در سال جدید کلا ۱۷ درصد به حق الزحمه و حقوق آنها افزوده خواهد شد و این مبلغ بین ۳۶۰هزار تومان تا ۴۲۵ هزار تومان خواهد بود . در واقع این مبالغ حداقل و حداکثر دریافتی این رنج دریافتی بوده و به آنها پرداخت می گردد.

میزان افزایش حقوق کارمندان دولتی برای آنها که بین ۲۵۰۰ تا ۳ میلیون تومان دریافتی داشته اند چقدر خواهد شد ؟

کارمندانی که در سال ۱۳۹۶ میزان حق الزحمه آنها بین دو تا سه میلیون تومان بوده است در سال آینده ۱۶ درصد به دستمزد آنها افزوده خواهد شد و افزایش حقوق آنها بین مبالغ ۴۰۰ تا ۴۸۰ هزار تومان میشود که در سال ۱۳۹۷ به انها پرداخت میشود .

کارمندانی دولتی که در سال ۱۳۹۶ بین ۳ تا ۳۵۰۰۰۰۰ هزار تومان دریافتی داشته اند افزایش حقوق آنها در سال ۹۷ چقدر است ؟

کارمندانی که در سال ۹۶ حق العملی بین ۳ تا سه میلیون پانصد هزار تومان دریافت می کرده اند نرخ افزایش حق الزحمه و حقوق آنها در سال بعد ۱۶ درصد بوده و معادل این درصد به آنها پرداخت خواهد شد . مبلغ ریالی این درصد تعیین شده بین ۴۵۰۰۰۰ تومان تا ۵۲۴۰۰۰ تومان بوده و از ابتدای سال پرداخت می گردد.

افزایش حقوق

( افزایش حقوق سال ۹۷ )

دریافتی های بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان در سال ۹۶ چقدر افزایش حقوق خواهند داشت ؟

اشخاصی که در استخدام دولت هستند و در سال ۹۶ حق الزحمه انها بین سه میلیون و پانصد تا چهارمیلیون تومان بوده است در سال ۱۳۹۷ افزایش دریافتی آنها تا ۱۴ درصد میشود و رقم ریالی آن به این افراد پرداخت خواهد شد . این رقم بین ۴۹۰ هزار تومان تا ۵۶۰ هزار تومان خواهد بود و مقرر است از همان ابتدای سال بعد به کارمندان این دسته پرداخت می گردد .

حقوق های بین ۴ تا ۴۵۰۰۰۰۰ هزار تومان در سال ۹۷ چقدر افزایش می باید ؟

افرادی که در سال ۹۶ میزان دستمزد انها بین چهار تا چهارمیلیون و پانصد هزار تومان بوده ، افزایش حقوق انها در سال جدید ۱۳ درصد در نظر گرفته شده و الیته با نرخ تورم و قیمت کالاهای اساسی مطابقت خواهد داشت . این افراد رقمی بین ۵۲۰۰۰۰ تومان تا ۵۸۵۰۰۰ تومان دریافت خواهند کرد . که این میزان بستگی کامل به  مزد سال ۹۶ انها خواهد داشت .

دریافتی های بین ۴۵۰۰۰۰۰ تومان تا ۵ میلیون تومان افزایش حقوق ۱۲ درصدی دارند

کارمندان دولتی که در سال ۱۳۹۶ مزدی بین چهارمیلیون و پانصد تا پنج میلیون تومان دریافت می کرده اند باید منتظر افزایش دریافتی تا سقف ۱۲ درصد باشند که رقم ریالی آن بین ۵۴۰۰۰۰ تومان تا ۶۰۰۰۰۰ تومان خواهد شد و در سال جدید از همان ابتدا به آنها پرداخت می گردد .

دریافتی های بالای ۵ میلیون تومان  در سال ۹۷ چقدر افزایش حقوق دارند ؟

کلیه افرادی که در سال ۹۶ حقوقشان با جمع کلیه مزایا بیش از پنج میلیون تومان می شده است ده درصد در سال جدید به دستمزد انها اضافه خواهد شد و بسته به رقم ریالی آن تغییر می کند مثلا اگر شخصی ۶ میلیون  دستمزد میگرفته است ده درصد آن معادل ششصد هزار تومان میشود که در سال بعد دریافت خواهد کرد یا اگر فردی ۹۵۰۰۰۰۰ تومان مزد می گرفته است در سال ۹۷ باید انتظار نهصدو پنجاه هزار تومان افزاش درامد داشته باشد .

روند افزایش مزد کارمندان دولت در سال های قبل چگونه بوده است ؟

با توجه به اینکه افزایش دستمزد کارمندان دولت و همچنین کلیه حقوق بگیران همیشه با توجه به نرخ تورم بوده است این افزایش نرخ در سال ۱۳۹۳ بیست درصد حقوق مزایا و در سال ۱۳۹۴ دوازده درصد دریافتی کارمندان ، در سال ۱۳۹۵ ده درصد حق الزحمه آنها و احتما قطع به یقین در سال جدید هم همان درصد تعیین خواهد شد .

ایا این افزایش درامدی توقعات کارمندان دولت را براورده می کند ؟

با توجه به اینکه همیشه رشد نرخ تورم و قیمت کالاهای اساسی و غیر اساسی در ایران همیشه جلوتر از حق الزحمه دریافتی کارگران و کارمندان دولت بوده است این افزایش درامدی باز هم کفاف نیازهای اولیه این افراد را نخواهد داد و دولت در این خصوص باید چاره اساسی بیندیشد و در فکر توسعه زیرساخت های اقتصادی و البته رونق کسب و کار و تولید بوده و از این طریق رفاه و امنیت را برای کل افراد جامعه تامین کند . بهره مندی از نظرات و توصیه های کارشناسان و دانشمندان در حوزه اقتصادی می تواند بخشی از این گره سخت افتاده در اقتصاد و معیشت افراد را باز کرده و گشایشی در این خصوص بوجود آورد .

افزایش حقوق کارگران در سال ۱۳۹۷ چقدر خواهد بود ؟

حق الزحمه و مزد کارگران بخش خصوص و پیمانکاری و همه افرادی که در این تعریف می گنجند هم همه ساله با توجه به نرخ تورم صورت گرفته است و سخنگوی دولت در این خصوص اطمینان داده است که قطعا این افزایش بیش از نرخ تورم خواهد بود و شکاف درامدی بین اقشار مختلف جامع را تا حدی کاهش خواهد داد اما آنچه که در خصوص درامد کارگران حائز اهمیت است تفاوت فاحش دریافتی آنها با قیمت کالاهای اساسی در بازار بوده که فشار اقتصادی شدیدی را به آنها وارد کرده است .

افزایش حقوق کارگران در سال 1397

( افزایش حقوق سال ۹۷ )

افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران در سال ۹۷ از رویا تا واقعیت

همانطور که در بالا اشاره شد به دلیل تفاوت اساسی بین حق العمل کارگران با نرخ کالاهای اساسی کمسیون های کارشناسی معتقند در سال ۹۷ باید حق الزحمه کارگران ۲۷ درصد افزایش یافته تا بخشی از این فشار معیشتی از دوش این قشر زحمت کش جامعه برداشته شود . افزایش قیمت ارز و دلار و تاثیر آن بر بازار و قیمت اقلام مهم زندگی مردم ایجاب می کند که تصمیمی گیرندگان بیش از هر وقت دیگری به معیشت مردم توجه داشته باشند و این شکاف اقتصادی را سر و سامان دهند.

اگر چه در ظاهر نرخ تورم ده درصد بیان میشود اما به دلیل اینکه افزایش حق الزحمه کارگران در سال های قبل تناسبی با بهای تمام شده کالاها و قیمت اجناس اساسی زندگی آنها نداشته است این نرخ تورم در واقع برای زندگی فعلی آنها تا ۲۰ درصد است و حقوق این قشر جامعه همیشه ده تا بیست درصد از انچه بیان میشود عقب تر بوده و این موضوع فشار زیادی را به کارگران و خانواده آنها وارد نموده است .

در مورد تعیین حق الزحمه و دستمزد کارگران معیاری که باید مد نظر باشند این است که حقوق این قشر باید ۵ درصد بهای تمام شده کالا و خدمات تولید در نظر گرفته شود که الیته در حال حاضر بین این درصد و رقمی که کارگران دریافت می کنند تفاوت فاحشی وجود دارد و عادلانه این است که مزد کارگران در سال ۹۷ حداقل ۵۰ درصد افزایش یابد تا فقط وضعیت مانند سال ۹۶ برایشان ثابت بماند .

عیدی کارگران در سال ۱۳۹۷ چقدر تعیین شده است ؟

آنچه در هیت دولت در مورد عیدی کارگران در نظر گرفته شده است رقمی بین یک میلیون ۸۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون ۷۸۰ هزار تومان خواهد بود یعنی عیدی این اقشار در سال ۹۷ نباید از یک میلیون هشتصد و پنجاه هزار تومان کمتر بوده و بیشتر از دو میلیون هفتصد و هشتاد هزار تومان هم نشود که این رقم به حقوق پایه و جمع دریافتی آنها بستگی دارد و از نود روز حقوق پایه انها نباید بالاتر برود .

عیدی کارگران در سال 1397

( افزایش حقوق سال ۹۷ )

عیدی برای کارمندان دولتی و کارگران از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و در قدرت خرید آنها در سال جدید و نوروز بسیار تاثیر دارد و همه حقوق بگیران انتظار دارند دولت این مبلغ را بنا به نرخ مواد غذایی و پوشاک و کالاهای اساسی شب عید در نظر بگیرد که البته همیشه این رقم چند قدمی از انتظار مردم عقب تر بوده و توقعات را برآورده نمیکند . بخش دیگر این نارضایتی عدم توانایی دولت بر کنترل بازار شب عید است که عموما کالاها از آنچه هست گران تر به مصرف کننده عرضه میشود و همین موضوع باعث افزایش هزینه حانوارها شده است .