خصوصیات و عملکرد شرکت های هلدینگ در ایران
موضوع: شرکتهای مادر تخصصی
چکیده: هلدینگ به سازمانی اطلاق می شود که شماری از شرکتهای دیگر را تحت پوشش دارد. هلدینگ ها در چند سال اخیر رشد روزافزونی داشته اند. این سازمان ها آثار شگرفی در عملکرد شرکتهای تابعه داشته و مسائل متنابه آنها با ابعاد متعددی مواجه است...
پژوهش حاضر نتایج مصاحبه و تنظیم پرسشنامه از 20 شرکت هلدینگ در ایران را گزارش می دهد. متغیرهای مورد مطالعه شامل خصوصیات ستاد (سهامداران؛ تغییرات حقوق صاحبان سهام و...)، فرایندهای محوری(گزینش مدیر، بودجه بندی، برنامه ریزی استراتژیک و...)، فعالیت های هم افزایی (مبادلات بازرگانی بین شرکتها، موانع سینرژی و...) ساختار هلدینگ ها و اثربخشی ستادها می باشد.