سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

سایت تخصصی حسابداران خبره ایران

ارائه مطالب تخصصی حسابداری و حسابرسی و قوانین

در مکالمات تلفنی چه نکاتی را باید رعایت کرد

در مکالمات تلفنی چه نکاتی را باید رعایت کرد


تلفن یکی از سریعترین و کم هزینه‌ترین وسایلی است که می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد و مذاکراتی انجام داد، اما گاهی اوقات همین وسیله ساده و کارساز نه تنها ما را به هدف خویش نزدیک نمی‌کند بلکه به بیراهه نیز می‌کشاند. با آگاهی از نحوه مکالمه تلفنی می‌توانیم از این وسیله جهت دستیابی به اهداف خویش بهره‌ گیریم. نکات زیر عواملی کمک کننده برای رسیدن به این مقصودند:

1- قبل از مکالمه تلفنی کمی بیندیشید و خواسته های خود را مجدداً بررسی کنید. هیچگاه نیندیشیده و نسنجیده اقدام به مذاکره تلفنی نکنید.

2- پیش از هر صحبتی خود را معرفی کنید و سپس مختصر و مفید به منظور و مقصود اصلی خویش بپردازید.

3- زمان مناسب تماس تلفنی را در نظر بگیرید تا با پاسخ منفی جواب‌دهنده مواجه نشوید.

4- از مقدمه چینی و حاشیه‌پردازی خودداری کنید و بلافاصله وارد اصل موضوع شوید. همچنین سعی کنید پیرامون مسائل مورد علاقه شما صحبت شود و در صدد نتیجه‌گیری از موضوع مورد بحث باشید. در صورتی که طرف مذاکره دوستی صمیمی باشد، موضوع کمی فرق می کند.

5- اگر از جوابهای اولیه تشخیص دادید که مکالمه تلفنی در وقت مناسبی انجام نگرفته، بلافاصله درخواست وقت جدیدی بکنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد