فعال و غیرفعالسازی پیامگیر صوتی همراه اول و ایرانسل
سرویس VMS یا صندوق پستی صوتی، بخش توسعه یافته سرویس هایی است که از سرویس SMS یا پیام کوتاه استفاده می کنند. این سرویس حکم منشی تلفنی را دارد با این تفاوت که اگر گوشی های منشی دار خاموش باشند امکان استفاده از منشی وجود ندارد اما سیستم VMS در صورت خاموش بودن گوشی یا عدم پاسخگویی هم قابل استفاده است، بدین صورتکه در صورت فعالسازی سیستم پس از تماس افراد با شماره موبایل شما، با عدم پاسخگویی شخص میتواند برای شما پیام صوتی بگذارد.
با توجه به مزایا و معایب پیامگیر صوتی افرادی مایل هستند این سیستم را فعال یا قطع نمایند، که در این بخش آسمونی به صورت ساده برایتان این مورد را در اپراتورهای تلفن همراه ایرانی شرح خواهیم داد.
–> ایرانسل
ترتیب وارد کردن کدها از چپ به راست باشد
- فعالسازی پیامگیر صوتی ایرانسل
سیم کارت اعتباری :
سیم کارت دائمی:
غیرفعالسازی پیامگیر صوتی ایرانسل
سیم کارت اعتباری:
سیم کارت دائمی:
–> همراه اول
ترتیب وارد کردن کدها از چپ به راست باشد
- فعالسازی پیامگیر صوتی همراه اول
سیم کارت اعتباری و دائمی:
- غیرفعالسازی پیامگیر صوتی همراه اول
سیم کارت اعتباری و دائمی:
همان کد فعالسازی را گرفته سپس سیستم از شما عدد ۲ را میخواهد که با وارد کردن آن غیر فعال خواهد شد.
نکات پیامگیر صوتی ایرانسل :
بجای استفاده از سرویس ذخیره شماره تماس گیرنده که تنها لیستی از شماره های تماس گیرندگان را در اختیار شما قرار می دهد، می توانید با فعال نمودن سرویس پیام گیر صوتی اختصاصی خود در مواقعی که در دسترس نیستند، پیام های گفتاری تماس گیرندگان را دریافت کنید.
سرویس پیامگیر صوتی قابلیت ذخیره ۳۰ پیام ۱۲۰ ثانیه ای را دارد.
شما می توانید در هر زمان با شماره گیری کد های دستوری در متن بالا پیام گیر صوتی خود را فعال کنید
در زمانی که سرویس را فعال کنید، بعد از آن هر وقت که خارج از محدوده پوشش شبکه ام تی ان ایرانسل بوده و یا تلفن همراهتان را خاموش کرده باشید، سیستم پیام های گفتاری تماس گیرندگان را ضبط خواهد کرد.
مدت باقیماندن پیام ها در پیام گیر صوتی به شکل زیر است :
پیام هایی که شنیده نشده باشند تا ۲ روز؛
پیام هایی که شنیده شده و ذخیره نشده باشند تا ۷ روز؛ و
پیام هایی که شنیده شده و ذخیره شده باشند تا ۷ روز در پیام گیر باقی می مانند.
چگونه به پیامهای خود گوش دهید؟
شما می توانید با شماره ۷۱۰ تماس بگیرید تا از طریق تلفن همراهتان به پیامهای گفتاری ضبط شده گوش دهید.
نکته: درصورت انتقال تماسهایتان به پیام گیر صوتی و یا سرویس ذخیره شماره تماس گیرنده، دیگر نمی توانید آنها را به یک شماره دیگر منتقل نمایید.
هزینه تماسها :
تماس گیرندگان برای استفاده از سرویس پیام گیر صوتی شما هزینه پرداخت می کنند. شما برای دریافت پیامهای صوتی تان از خط ام تی ان ایرانسل خود هزینه ای نمی پردازید.
برای انتقال تماس تنها می توان یک شماره دیگر و یا سرویس “ذخیره شماره تماس گیرنده” را انتخاب نمود. به عبارت دیگر انتقال به هر دو گزینه به صورت همزمان امکانپذیر نمی باشد.
نکات پیامگیر صوتی همراه اول :
با فعال سازی این سیستم تماس های بدون پاسختان به شماره ۰۹۹۱۲ انتقال یافته و همراه اول با ارسال پیامک از سرشماره ۰۹۹۱۲ شما را از وجود پیام صوتی جدید آگاه می کند.شما میتوانید با شماره ۰۹۹۱۲ تماس گرفته و پیام های صوتی خود را بشنوید.
ویژگیهای پیامگیر صوتی همراه اول
۱- شمامی توانید با استفاده از روش های فوق، پیامگیر صوتی خود را در حالت عدم پاسخگویی به تماس (No-answer)فعال نمایید.به این ترتیب درصورت عدم پاسخگویی، تماس های دریافتی شما به شماره ۰۹۹۱۲ انتقال می یابند.
۲- درصورتیکه فرد تماس گیرنده پس از اتصال به پیامگیر صوتی، برایتان پیام گذاشت. پیامکی از سرشماره۰۹۹۱۲ارسال شده و وجود پیام صوتی جدید را به شما اطلاع می دهد.
۳- درصورتیکه فرد تماس گیرنده پس از اتصال به پیامگیر صوتی پیامی نگذارد. پیامکی از سرشماره ۱۰۰۸۲ برایتان ارسال شده و وجود یک تماس بی پاسخ را به شما اطلاع می دهد.
۴- شما می توانید از خط خود با شماره ۰۹۹۱۲ تماس گرفته و پیام های جدید خود را شنیده و یا پیام های خود را مدیریت نمایید.
۵- درصورتیکه به سیم کارت خود دسترسی نداشته باشید، می توانید با استفاده از سایر خطوط همراه اول با شماره ۰۹۹۱۳ تماس گرفته و پس از وارد نمودن کلمه عبور، پیام های صوتی خود را دریافت کنید.
توجه: شما می توانید با شماره ۰۹۹۱۲ تماس گرفته و برای پیامگیر صوتی خود، کلمه عبور تعیین نمایید.
قوانین و شرایط کلی
۱- شما می توانید، سرویس پیامگیر صوتی خود را تنها با استفاده از روش های ذکرشده (از طریق سامانه جامع خدمات) فعال و غیرفعال نمایید. به عبارت دیگر فعال سازی و غیرفعال سازی ازطریق دفاتر خدمات ارتباطی و یا درگاه پیامکی۰۹۹۱۲، امکان پذیر نمی باشد.
۲- پیامگیر صوتی همراه اول به صورت پیش فرض درحالت عدم پاسخگویی به تماس (No-answer) فعال می شود. شما می توانید با استفاده از تنظیمات گوشی، تماس های خود را در حالت های دیگر همچون دردسترس نبودن(Unreachable) ، مشغول بودن شماره (Busy) و … به ۰۹۹۱۲ انتقال دهید.
۳- پیامگیر صوتی همراه اول صرفا بر روی شماره ۰۹۹۱۲ فعال می شود و درصورتیکه با استفاده از تنظیمات گوشی پیامگیر صوتی خود را بر روی شماره هایی به جز شماره فوق الذکر فعال نمایید، نمی توانید پیام های صوتی خود را دریافت کنید.
۴- درصورتیکه سرویس تماس بان خود را فعال نموده باشید، می توانید به صورت همزمان سرویس پیامگیر صوتی خود را نیز فعال نموده و از مزایای این سرویس ها به ترتیب درحالت های دردسترس نبودن(Unreachable) و عدم پاسخگویی به تماس (No-answer) بهره مند شوید.
۵- درصورتیکه سرویس انتقال تماس خود را از طریق شماره گیری *۱۱۱*۲۴۳# و یا ارسال کد ۲۴۳ به سرشماره ۱۱۱ غیرفعال نمایید، فعالسازی سرویس پیامگیر صوتی با موفقیت انجام نمی شود.
۶- دریافت پیام صوتی هزینه ای نداشته ولی شنیدن پیام با هزینه ای معادل هزینه تماس شهری خواهد بود.
- منبع، پورتال آسمونی http://www.asemooni.com/technology/mobile/voice-mail-system#ixzz3qDu7kEs8